ارسال پستی تمامی محصولات به سراسر ایران رایگان است.

خواص سنگ عقیق زرد و شرف الشمس - گالری نقره مشهد

عقیق زرد و بررسی تخصصی طلسم شرف الشمس بر روی عقیق زرد یمن

 

عقیق زرد و طلسم شرف شمس (طلسم شرف الشمس) و حکاکی آن همیشه از موارد رازآلود و جذاب بوده است که بحث های زیادی هم درباره آن وجود دارد که آیا این موضوع واقعا سندیت دارد یا خیر…؟ با مطالعه این مطلب شما در ابتدا به شناخت بهتری از این گوهر و خواص سنگ عقیق زرد رسیده و سپس با بررسی تخصصی خواص انگشتر عقیق زرد و طلسم شرف الشمس می توانید به پاسخ سوالات خود برسید…

 

معرفی اجمالی عقیق و عقیق زرد

سنگ عقیق که عقیق زرد از اقسام آن است از جواهرات قیمتی به شمار می رود. فرمول شیمیایی این سنگ sio2 و از جنس سیلیس می باشد. این سنگ از اقسام “در کوهی” می باشد و اکثرا از سنگ های یمانی ساخته شده است به همبن علت به آنها عقیق زرد یمنی یا عقیق زرد یمن نیز گفته می شود. از صفات ساختاری و خواص سنگ عقیق زرد یمنی می شود به بافت ریزدانه و رنگ جذاب و چشم نواز آن اشاره کرد. رنگ های سنگ عقیق شامل سرخ، زرد و سفید و … می شود.
ولی در این بین نوع خاصی از عقیق یافت می شود که از ذره های فراوان کانی میکا تشکیل شده است و درخشان و پر نور می باشد. این نوع خاص و عجیب به دلربا مشهور است. ما در این مطلب سعی داریم که بیشتر در رابطه با سنگ عقیق زرد یمن و طلسم شرف شمس سخن بگوییم…

 

خواص عقیق زرد اصل

برپایه ی یافته ها، سنگ عقیق زرد یمنی و انواع دیگر آن به سنگ «عزت نفس» مشهور می باشد و از خواص عقیق زرد اصل به منظور بالا بردن حس احترام به خود و توانایی های خود بسیار استفاده می باشد. سنگ عقیق زرد همینطور حس عشق و علاقه را در بین انسان ها بالا برده و سبب دور شدن از انرژی های منفی و مضر همانند ترس، حسادت و عصبانیت می شود. طبق تاریخچه سنگ عقیق زرد این سنگ در میان دولت ها و ملت های گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بوده  و حتی به دلیل اهمیت خواص عقیق زرد اصل در مواقع جنگ و مبارزات از آن به عنوان سنگ حفاظت کننده بهره می گرفتند. همچنان عقیده اکثریان این بوده است که یکی از مهم ترین خواص سنگ عقیق زرد این است که انگشتر عقیق زرد زنانه یا مردانه باعث وسعت و افزایش رزق و روزی می شود. (در فنگشویی چینی این مساله بسیار بااهمیت است)

 

با توجه به خواص این نگین، امروزه شاهد تولید انواع انگشتر و گردنبند از این سنگ با ارزش هستیم که به خواص عقیق زرد اصل و انگشتر آن بسیار اشاره شده و در روایات نیز احادیثی وجود دارد. شما می توانید با تهیه گردنبند این گوهر نیز از خواص گردنبند عقیق زرد هم بهره ببرید. شاید برای شما سوال باشد که خواص گردنبند عقیق زرد چیست؟ باید گفت می توان از خواص گردنبند عقیق زرد نیز همان خواص سنگ عقیق زرد بهره مند شد.

 

حکایاتی از خواص انگشتر عقیق زرد و عقیق

شخصی را نزد پادشاهی به علت ارتکاب جرمى مى بردند امام صادق (علیه السلام) فرمودند: انگشترى با سنگ عقیق به او برسانند، انگشتر به شخص رسید و مورد هیچ گزندی قرار نگرفت.

یا آنکه فردی نزد پیامبر اکرم (ص) آمد و گلایه و ناله نمود که دزدی در مسیر اموالش را ربوده است، حضرت فرمودند: چرا انگشتر عقیق به همراه نداشتى (چرا که) آن آدمی را از هر شری نگاه مى دارد.

همچنین نقل شده است که کسی را از مقابل حضرت امام باقر (علیه السلام) عبور دادند که تازیانه فراوان خورده بود. امام فرمودند: انگشتر عقیقش کجاست؟ اگر انگشتر عقیق همراه او مى بود او را تازیانه نمی زدند.

ارزش نگین عقیق و به خصوص خواص عقیق زرد اصل که منقش به طلسم شرف شمس باشد را نمی توان در چند کلمه یا جمله بیان نمود، پیغمبران و ائمه اطهار (علیهم السلام) بر سنگهای زینتی کهن مهر تایید زده اند ولی نه به دلیل اینکه اثرات جادویى دارند، بلکه سنگ عقیق زرد یمن هرچه که باشد انتخاب شده است و براى صاحبش اثرات زیادی از قبیل فتح نبرد ها و دفع بلایا و غیره دارد و نکته مورد توجه این است که اثرات این سنگ ها ذاتى نیست بلکه از جانب خداوند متعال می باشد. پس اگر شخصی اثر آن سنگی را که همراهش دارد، ذاتى و مستقل از خداوند بداند به خداوندگار عالم مشرک شده است.

 

معرفی نگین عقیق از دیدگاه ائمه اطهار

امام باقر (علیه السلام) به یکی از اصحاب فرمودند:
هر کدام از انواع سنگ های عقیقی که می خواهید چه عقیق زرد چه سرخ و چه سفید هر سه این ها سه کوه در بهشت اند، هر شخص یکی از این ها را در دست داشته باشد شیعه آل محمد محسوب می گردد.
سپس فرمودند، چیزی به غیر خیر و خوبی نخواهد دید و روزی او وسعت می یابد و از همه انواع بلایا محفوظ می ماند و مصون است از ظلم و جور پادشاهان و از هیچ انسانی نخواهد هراسید.
امام موسی کاظم (ع) در حدیثی در مورد خواص انگشتر عقیق زرد فرمودند که انگشتر عقیق زرد در دست کنید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.

 

همچنین طلسم شرف شمس را که بر عقیق زرد حکاکی می شود به نام نمونه ای از خاتم سلیمانى نام برده اند و آن را به عنوان سرّی از انجیل و تورات و قرآن به شمار می آورند که در جلد اول کتاب شمس المعارف الکبرى محتوای بیشتری در رابطه با خواص طلسم شرف الشمس بر عقیق زرد آمده است و آیت الله حسن زاده آملی و شیخ بهایی به مطالب فراوانی در این زمینه اشاره کرده اند.

خواص درمانی سنگ عقیق زرد

*سنگ عقیق زرد نماد روح افضل و احساس تعالی و حس معنوی و پویش است که شما می توانید با به همراه داشتن انگشتر عقیق زرد زنانه یا مردانه از این خواص انگشتر عقیق زرد بهره مند شوید.
*خواص عقیق زرد اصل بسیار در جهت محافظت و دور کردن امواج منفی مفید می باشد.
*عقیق با رنگ زرد غالبا در بهبود مشکلات مالی مورد استفاده قرار می گیرد.
*سبب ایجاد احساس آرامش و عزت نفس می شود و همچنین تفکر را منور می نماید.
*طلسم شرف شمس سبب از بین رفتن ترس و دلهره می باشد.
*خواص سنگ عقیق زرد مفید برای چاکرای گلو و همچنین بیان شخصیت و احساسات است.
*سبب ایجاد خلاقیت و ازدیاد طول عمر و وسعت برکت در زندگی می شود و سَمبل خوش شانسی می باشد.
*در تقویت عملکرد ریه ها، معده، کبد و دستگاه تناسلی مفید می باشد.
*کمک در درمان مشکل قاعدگی بیش از حد در خانم ها نیز جزئی از خواص سنگ عقیق زرد می باشد.
*همچنین از دیگر خواص عقیق زرد این است که در تسریع بهبود زخم ها بسیار مفید می باشد.

 

طلسم شرف الشمس چیست؟

 

رز شرف شمس یا spell طلسم شرف شمس اشکالی اند که بر روی سنگ عقیق زرد نگاشته و حکاکی می گردد که در حقیقت پنج نام از اسامی اعظم خداوند می باشد یعنی: « الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» که حرف اول هر کدام از آن ها در طلسم شرف شمس نوشته می‌ شود. نگاره سرّی شرف الشمس برای حکاکی بر نگین انگشتر عقیق زرد زنانه یا مردانه به طور کلی ۱۳ حرف دارد که چهار حرف این طلسم از کتاب تورات، چهار حرف دیگر طلسم شرف الشمس از انجیل و پنج حرف طلسم شرف شمس از قرآن کریم در این نگاره آورده شده است.

در حقیقت با این که اکثر مردم از « شرف‌ الشمس » به عنوان انگشتر یا حتی گردنبند شرف الشمس برداشت میکنند ولی شرف الشمس دعایی است که بر عقیق زرد نوشته می شود و نه نام سنگ عقیق است. در اصل « شرف » یک اصطلاح اختر شناسی می باشد که به جهت موقعیت مکانی ستارگان در برخی از بروج فلکی و تشخیص میزان مبارک بودن یا منحوس بودن روزها مورد استفاده قرار میگیرد. غالبا از گذشته تا به حال ساکن شدن یا قرار گرفتن هر ستاره در برج و درجه ای که شرف آن نامیده شود، نوعی از تاثیر را داشته و همچنین قرار گرفتنش در درجه ای متفاوت که درجه هبوط آن ستاره باشد نیز دارای تأثیر متفاوتی می دانند و نقل شده است شرف شمس زمانی است که خورشید در درجه ۱۹ حمل (فروردین) قرار گیرد.

 

طلسم شرف الشمس اگر در حالتی خاص و در روز شرف الشمس بر عقیق زرد نقش زده شود محاسن و خواص بسیاری را داراست. طلسم شرف الشمس در روز آن که ۱۹ فروردین هر سال می باشد حکاکی می شود. در این زمان شمس (خورشید) به مقدار ۱۹ درجه در برج حمل یا فروردین ماه مستقر می شود. به طور خلاصه روز شرف الشمس از نظر علم نجوم و دانشمندان مسلمان اختر شناس روز بسیار مبارک و خوش یمنی به شمار می رود و عقیده اکثر مردم بر این است می باشد که در روز شرف الشمس نمایندگان خورشید یا همان شمس به زمین آمده و ساعاتی در روی کره زمین می مانند.

اما سوال این است که چطور می شود در روز شرف شمس، طلسم شرف شمس را بنویسیم؟ این سوالی است که با مطالعه ادامه این مطلب پاسخ آن را خواهید گرفت و اطلاعاتی درباره طلسم شرف الشمس بر روی عقیق زرد به دست خواهید آورد.

طلسم شرف شمس سنگ عقیق زرد رنگ نمی باشد در حقیقت طلسم شرف الشمس دعایی منسوب به امیرالمومنین علی (علیه السلام) می باشد که در برخی از کتب شیعیان آورده شده است و شامل نقوشی به عنوان حرز شرف الشمس یا طلسم شرف الشمس می باشد که این اَشکال را امیر المومنین (علیه السلام) در میان راه و زمانی که قصد عزیمت به جهاد را داشتند بر روی یک سنگ حکاکی نمودند و سپس با اشاره به این اشکال فرمودند که این رموز از اسرار فتح و ظفر ما در جنگ می باشد.

اعتقاد به طلسم شرف الشمس

گفته می شود طلسم شرف شمس که در روز نوزدهم فروردین ماه بر روی نگین انگشتر عقیق زرد حکاکی شود، باعث وسعت رزق و توفیق در عبادت خواهد شد. نظرات متفاوتی میان مجتهدین و عالمان راجع به انگشتر با طلسم شرف ‌الشمس و یا همان انگشتر شرف الشمس نقل شده است؛ بعضی به این موضوع اعتقاد دارند و گروهی آن را جزو انحرافات می‌ دانند. اما ذکر این نکته ضروری است که طلسم شرف شمس که بر روی نگین انگشتر عقیق زرد زنانه و مردانه حکاکی شود اثرات و فواید بیشماری دارد که نمى توان آن را کتمان کرد و به صورت تجربی اثرات آن مشاهده شده است و به طور کلی به جهت امید به خیر می توان از خواص انگشتر عقیق زرد با ذکر شرف الشمس استفاده نمود.

خواص شرف الشمس

خواص شرف شمس از دو نظر اهمیت دارد یکی در خواص نگینی که در آن نهفته است و دیگری در قدرت اسماء الهی که حکاکی می شود. علامه مبشر کاشانی در کتاب خود به زمان، آداب و کیفیت شرف شمس اشاره می‌کند و آن را از علوم غریبه می دانند. طبق گفته سید عبدالله بوشهری در کتاب «السحاب اللئالی» خود، شرف الشمس از علوم غریبه است و در دوری از فقر و بیماری‌ ها و حفظ صاحب آن از حمله جانوران و ایمنی از بلایا و همچنین کسب عزت و بزرگی بسیار تاثیر دارد. در کتاب «هزار و یک نکته»، نکته 277، نوشته آیت‏اللّه‏ حسن‏ زاده آملی مطالبی درباره با این شکل آمده است. در دیگر کتب اسلامی هم نقش شرف الشمس را شامل پنج اسم اعظم خداوند می دانند که آنها را کلمات مبارکه: الله ، جمیل رحمن ، مۆمن و نور گفته اند.

 

داستان طلسم شرف شمس و شیخ بهایی

مقارن با تغییر مقر حکومت به اصفهان در زمان حکومت شاه عباس اوّل، طاعون در همه ی شهرهای نزدیک اصفهان شیوع پیدا کرده بود. شاه عباس به اجبار برای دفع و درمان بیماری ای که باعث از بین رفتن بخش زیادی از مردم گردیده بود از شیخ بهایی درخواست کمک کرد و از او خواست که طلسمی را آماده کند، ولی شیخ بهایی برای نوشتن طلسم شرف شمس شرایط خاصی را گذاشت :

ابتدا اینکه محل آماده سازی طلسم بر عقیق زرد را خودش انتخاب کند.
ثانیا هیچ کس نباید در کار او دخالت کند و تمامی مراحل را شخصأ انجام می دهد.

شاه عباس همه شرایط را با جان و دل پذیرفت و شیخ بهایی آماده سازی طلسم شرف الشمس را آغاز کرد. پس از سپری شدن ماه ها، شیخ بهایی طلسم را نوشت و خواست تا کوه صفه که در جنوب شهر اصفهان قرار دارد محل قرارگرفتن طلسم بر عقیق زرد باشد و بر پایه مدارک تاریخی گردآوری شده این کوه شهرت بسیار زیادی داشته و مملو از رمز و راز بوده است. البته عقیده شیخ بهایی این بود که نام کوه از نام « اصحاب صفّه » که زمانی چند در غارها و تونل های موجود در این کوه سکونت کرده اند مورد اقتباس قرار گرفته است.

البته با افسوس فراوان در حال حاضر با سپری شدن بیش از ۴۰۰ سال اثری از طلسم شیخ بهایی یافت نمی شود. به گواه تاریخ این طلسم همزمان با حمله افعان ها به شهر اصفهان، طلسم شیخ بهایی (که بر عقیق زرد حکاکی می شود) توسط دشمنان به احتمال فراوان دزدیده شده یا اینکه شخص شیخ بهایی به جهت در امان بودن این طلسم در محلی از این کوه پنهانش کرده است.

در رابطه با ساختار این طلسم « میرزا محمد خان تنکابنی » در کتابش که در سال ۱۳۰۲ هجری قمری نگارش کرده این گونه نوشته است که:
طلسم شیخ بهایی روی مربعی از فلز طلا با حروف ابجد حکاکی گردیده است. همچنان او نوشته است که روی این طلسم مضاف بر طلسم شرف شمس، نام حضرت موسی، حروف کلمه اصفهان و موارد دیگری نیز حکاکی گردیده بود.

آداب خواندن و نوشتن دعا و طلسم شرف شمس

توجه داشته باشید که هنگام نوشتن یا خواندن این دعا مواردی که به آن اشاره شده است را بطور کامل رعایت کنید تا از خواص عقیق زرد شرف الشمس بیشترین نتیجه را بدست بیاورید. در روز ۱۹ فروردین ابتدا وضو گرفته و سپس مانند نماز صبح دو رکعت نماز به جای آورید و پس از آن نوشتن دعا و طلسم شرف الشمس را روی کاغذ زرد رنگ آغاز کنید. می‌ شود حرز و طلسم شرف الشمس را بر روی کاغذهای کوچک نوشته و همراه خود در منزل یا سفر قرار دهید همچنین می‌توانید این طلسم را با حکاکی به روی عقیق زرد به دوستان خودتان هدیه دهید.

حکاکی طلسم شرف شمس بر روی عقیق زرد رنگ شرایط بسیار خاصی دازد که باید رعایت شود. مسائلی از قبیل هم اندازه بودن یا نبودن الف ها، پر بودن یا نبودن داخل حرف میم و دیگر مسائلی از این دست ریزه کاری هایی هست که باید رعایت شود و بر روی خواص حرز شرف الشمس تاثیر گذار است.

 

زمان نوشتن طلسم شرف شمس

همانطور که گفته شد به هنگام نوشتن این دعا باید حتما به زمان نوشتن آن دقت کرد تا از خواص عقیق زرد شرف الشمس کاسته نشود. روز ۱۹ فروردین هر سال، زمان نوشتن طلسم شرف الشمس بر عقیق زرد می باشد. البته بر اساس شواهد گردآوری شده از کتاب های گذشتگان، در این زمان از سال خورشید از انرژی بسیار بیشتری به نسبت سایر ستارگان موجود در فضا دارد.

به علت اهمیت بالای این حرز، هر شخصی شایستگی نوشتن این ذکر را نخواهد داشت و قطعا لازم است که برای بیشتر بهره مند شدن از خواص عقیق زرد شرف الشمس نوشتن این حرز توسط اشخاص متخصص در این حرفه انجام شود. همین طور در کتب تاریخی تاکید فراوانی بر حکاکی شدن طلسم شرف الشمس دقیقا در ۱۹ فروردین و بر عقیق زرد رنگ گردیده است. لذا خوب است که برای داشتن این طلسم به فروشگاه های معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

بررسی دقیق تر زمان حکاکی طلسم شرف الشمس

 ۱۹ فروردین هر سال نزد اختر شناسان مسلمان از نظر حکاکی این گوهر و بهره بردن از خواص عقیق زرد شرف الشمس، اهمیت بسیار ویژه ای دارد. این روز روزی است که خورشید ۱۹درجه در برج حمل یا فروردین قرار گرفته باشد. اعتقادشان بر این است که این روز ویژه بر اساس محاسبات نجومی، روزی خوش یمن و پر سعادت است همان طور که گفته شد در ساعات خاصی از این روز، خورشید در بهترین موقعیتش در کهکشان قرار می گیرد.

در کتاب «التفهیم» ابوریحان بیرونی در باب «در احکام نجوم » و در فصل « بهرهای ستارگان اندر بروج » و همچنین در زیر تیتر «شرف و هبوط ستارگان کدامند ‌‌» مطالب مفیدی در رابطه با شرف سیارات دیده می شود. بر پایه جدولی که در این کتاب آمده است شرف شمس (خورشید) زمانی است که خورشید ۱۹ درجه در برج حمل قرار گیرد و بهترین زمان حکاکی طلسم شرف شمس بر عقیق زرد که به آن نگین شرف الشمس نیز می گویند همین زمان است.

نقل است که در هر سال و در این روز خاص خورشید به یک مکان خاص در آسمان مستقر می شود و حالتی همانند شب قدر به وجود می آورد و زمان مناسبی برای حکاکی طلسم شرف شمس (طلسم شرف الشمس) بر عقیق زرد می باشد. در این زمان خورشید قدرت بیشتری نسبت به دیگر ستارگان بر زمین دارد و اعمال شرایط ویژه ای برایش ذکر گردیده است که می توان از خواص عقیق زرد شرف الشمس بیشترین بهره را برد.

  • نظرات
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
افزودن نظر جدید
برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.